تفاوت بین استخر بتونی، استخر ژئوممبران و استخر پیش ساخته در چیست؟

 تفاوت بین استخر بتونی، استخر ژئوممبران و استخر پیش ساخته در چیست؟

تاريخ : ۱۳۹۵/۸/۱۵

ساخت و احداث استخر به چند حالت زیر امکان پذیر است:

استخر بتنی
1- استخر های بتونی: در این روش استخر را میتوان داخل زمین و یا روی زمین کار کرد، جهت ساخت استخر های داخل زمین نیاز به گود برداری، عایق کاری و استفاده از مصالحی همچون سیمان، بتون، و غیره میباشد، البته باید اشاره داشت که شرکت های سازنده هر کدام به روش خاصی عمل مینمایند و این روش ها کاملا تجربی است، بعنوان مثال استفاده از چسب های مخصوص استخر و درصد ترکیب مواد و مصالح تماما تجربه مهندسین استخر ها میباشد، پس با توجه به شرایط فوق باید اشاره داشت در صورتیکه استخر های بتونی توسط مهندسین و سازندگان این استخر ها انجام گیرد، هزینه بالایی دارد.

استخر ژئوممبران 

2- استخر ژئوممبران: این نوع استخر در حقیقت نوعی پوشش عایق پلیمری بوده که لازم به اجرا است، درحقیقت این استخر نیز باید اجرا شود و مراحلی همچون سُست نبودن خاک، نقشه برداری و بازبینی و نصب مارام دارد، این استخر ها قابل جابجایی نبوده و بعد از نصب فضای اشغال شده قابل جمع آوری نمیباشند، هزینه ساخت استخر ژئوممبران نیز بدلیل تهیه مواد اولیه گران قیمت و جاگذاری استخر مقرون بصرفه نمی باشد، از استخر ژئو ممبران در مصارف مختلفی همچون کشاورزی، پرورش ماهی و ذخیره آب استفاده میشود.


استخر پیش ساخته 

3- استخر پیش ساخته: این محصولات در مدلهای مختلفی به بازار های جهانی عرضه میگردد، یکی از مدل های جدید این محصولات، استخر پیش ساخته یا آماده استیل است، این محصول بسیار جالب طراحی شده که در حقیقت نوعی بدنه فلزی داشته که در داخل آن یک لایه از PVC قرار میگیرد، براحتی در زمان کوتاهی در حدود یک ساعت قابل نصب میباشد. محصول بعدی را میتوان با عنوان استخر فایبرگلاس معرفی کرد که در واقع نوعی استخر کامپوزیت دار با تکه های فایبرگلاسی است، بدنه داخلی این محصولات نیز از PVC ضخیم بوده و براحتی قابل نصب و راه اندازی میباشند. نوع های دیگر آن را میتوان به استخر آماده برزنتی، فریم دار و لبه بادی اشاره داشت که هر کدام از جنس PVC ضخیم میباشند. قیمت تمامی مدل های استخر پیش ساخته بسیار مناسب بوده و در ضمن اکثر مدل ها دارای تاسیسات میباشند.


مطلب جدید تاریخ: 1395/11/17 
5 مشکل در رابطه با استخر بتونی:
زمانی که می خواهید انواع استخر های ساخته شده در زمین را بسازید، هر کدام از آن ها مشکل به خصوص خود را دارند. این محصولات از جنس وینیل ماندگاری موقت دارند، مدل فایبر گلاسی هم از نظر اندازه و عمق دارای محدودیت هستند و در آخر استخر های بتنی هستند که مانند مدل های دیگر دارای مشکلاتی می باشند. در این مطلب می خواهیم به مشکلاتی که در رابطه با محصولات بتنی است اشاره کنیم که قبل از ساخت آن در نظر نگرفته اید در واقع ما مواردی را می گوییم که قبل از خرید این مدل محصولات باید بدانید.
1.ناسازگاری با نمک: بسیاری از افراد این موضوع را نمی دانند اما سطوح بتونی کاملا حساس به نمک هستند و به راحتی می توانند ترک خورده یا از بین بروند به دلیل این موضوع و با در نظر گرفتن این حقیقت که آب نمک در همه جای دنیا وجود دارد، این را بدانید که اگر از ژنراتور کلر و نمک برای استخر بتونی استفاده کنید باید زودتر از موعد دوباره آن را روکش کنید.
2.روکش کردن مجدد: بسیاری از کسانی که صاحب استخر بتنی هستند در این مورد هیچ نظری ندارند چون که بر این باورند که آن ها را باید در آینده روکش کنند. به همین دلیل است که اکثر شرکت ها ممکن است به آنها گارانتی مادام العمر بدهند اما به این معنی نیست که تا پایان ساخت استخر می باشد در واقع گارانتی استخر بتونی تا قبل از ساخت آن می باشد.
3.زبری سطح استخر: اگر در تلاش بوده اید که در استخر بتنی بدون کفش والیبال بازی کنید دقیقا می دانید که راجع به زبری محصول می خواهیم صحبت کنیم. در حقیقت به پاهایتان آسیب می رساند و کاملا زخم می شود و این زبری استخر روز به روز افزایش پیدا می کند.
4.نگهداری: بدون طرح سوالی، استخر های بتونی بیشترین نکات نگهداری را در مقایسه با مدل های دیگر استخر های ساخته شده در زمین دارند. برای مثال جنس فایبرگلاسی و وینیلی هیچ نگرانی در برابر میزان کلسیم موجود در آب ندارند این مورد فقط در رابطه با استخر بتنی وجود دارد. کلسیم موجود در آب سطح را صاف و هموار می کند و میزان کم آن باعث ایجاد زمختی و زبری روی سطح آب می شود و در ادامه این مشکل باید بگوییم که بهتر است هر چند وقت یک بار سطح آن را فرچه بکشید، PH موجود در آب را کنترل کنید و استخر را در فصولی که مورد استفاده قرار نمی گیرد شست و شو دهید.
5.نصب و راه اندازی: اغلب نصب آن ممکن است هفته ها طول بکشد و ممکن است در فصولی که می خواهید از استخر استفاده کنید، تکمیل نشود. پس اگر خواستید یک مدل از آن را در فضای پشتی منزل تان نصب کنید راجع به زمان و فرایند راه اندازی، اطلاعات کامل را کسب کنید.
پنج مورد از مشکلاتی که در رابطه با نصب استخر بتونی وجود دارد را بیان کردیم در مقابل این مشکلات، مزایایی نیز وجود دارد که آن را به استخری انعطاف پذیر و مناسب تبدیل کرده است که می توانید برای ساخت آن در فضای پشتی منزل تان اقدام کنید.

مطلب جدید تاریخ: 1395/12/09
استخر وینیلی
مقایسه 3 نوع استخر بتونی، فایبر گلاسی و وینیلی
پیدایش استخر
تاریخچه پیدایش استخر ها به 5000 سال قبل باز می گردد اما در آن زمان برای خانواده هایی در سطح متوسط به وقوع نمی پیوست تا زمانی که جنگ جهانی دوم به پایان رسید. با پیشرفت صنعت آمریکا، جمعیت آن نیز جمعیت آن نیز گسترش پیدا کرد. خانواده ها در قشر متوسط زیاد شدند و زمان بیشتری را برای سرگرمی و تفریح داشتند برای مثال فضایی برای گذراندن زمان در بیرون از منزل خود، در حیاط پشتی خود داشتند. استخر های ساخته شده در داخل زمین به سرعت پیشرفت کردند، بیشترین تقاضا را داشتند و روشی خلاقانه برای جمع کردن اعضای خانواده در یک محیط بودند.

شروع ساخت استخر بتونی مدرن
استخرهای بتونی تقریبا صد سال قدمت دارند اما فقط یک نوآوری برای ساخت آن مورد استفاده قرار گرفت. این روند پاشیدن بتون نام داشت. بسیاری از افراد نمی دانند که گانیت مواد سازنده آن نمی باشد بلکه نام یک روش برای ساختن استخر بتونی است. به طور خلاصه می توان گفت که بتون را به آسانی سر جایش قرار می دهند، یا بتون را بوسیله تفنگی به روی دیواره می پاشند. این روش بوسیله شخصی به نام Carl E. Akley در سال 1910 اختراع شد. در ساخت ساختمان، پل، سدها و بناهای دیگر نیز به کار گرفته شد. این روش برای ساخت استخر داخل زمینی در سال 1940 مورد استفاده قرار گرفت تا زمانی که شرایط ساخت به این روش بسیار آسان تر از استخر های بتونی شد. پایه ساخت و ساز آن بسیار آسان است: حفره ای می کَنید، فضایی مانند قفس که پوشیده از آهن را درست می کنید که از میلگرد تشکیل شده است، بتون را به روی دیواره های فلزی بپاشید. رنگ کاری داخلی بسیار متداول می باشد اما باید گچ کاری آن به اتمام رسیده باشد. برخی از تغییرات جزیی در ساخت و ساز استخر بتونی در طول سال بوجود آمده است اما اکثر قسمت های ساخته شده آن، در زمان پس از جنگ ایجاد شده اند.
وارد شدن استخر وینیلی در بازار
نیمه های سال 1950 اولین استخر جنس وینیل وارد بازار باشید که با رشد تقاضا در آمریکا مواجه شد. پایه ساخت و ساز آن شامل دیواری است که از جنس بتون یا بلوک ساخته شده است و کف از موادی پوشیده می شود که معمولا بتون یا شن می باشد. در انتها وینیل روی سطح و فضای استخر ریخته می شود و بعد از آن پر از آب می شود.
زمان زیادی نگذشت تا چوب وارد مواد سازنده استخر قرار گرفت و در زمره مواد سازنده دیوار آن قرار گرفت اما در سال 1960 مهندسان به فکر جنسی بودند که دیواره ها را محکم تر و سبک تر شود. این ماده فلز بود و کاملا بازار کار وینیل را تغیر داده شد دیواره های فلزی بوجود آمدند و موجب رونق استخر های وینیلی محکم تری در دهه 70 و 80 شدند.
با رشد و توسعه این مدل ها دیواره های پلیمری نیز روی کار آمدند که بسیار مقرون به صرفه و انعطاف پذیری زیادی داشتند و مقاوم در برابر زنگ خوردگی و ساختار بسیار سبک تری داشتند. امروزه عمده ترین مدل استخر های وینیلی از فلز و پلیمر استفاده می کنند.
پیدایش استخر های فایبرگلاسی در آمریکا
تکنولوژی فایبر گلاس در طول سال 1930 توسعه پیدا کرد و برای اولین بار در تولید قطعات هواپیماهای نظامی در جنگ جهانی دوم مورد استفاده قرار گرفت. محکم، سبک و بادوام است که در قایق ها و بدنه ماشین مسابقات جنسی اجتناب ناپذیر بود. در سال 1957 شخصی به نام Bob Stark باعث پیدایش تکنولوژی جدیدی در صنعت ساخت استخرها شد و به عنوان اولین کسی بود که استخر فایبر گلاسی را ساخت. با رشد جمعیت نیز تقاضا برای این مدل ها افزایش پیدا کرد که پیشرفت در تکنولوژی استخرها محصولی را ارئه داد که از نظر ساختاری بسیار با دوام و محکم بود.
در سال 1990 طرح ها و شکلهای متفاوتی از استخر ها را با جنس فایبرگلاس مشاهده می کنیم که قدم به قدم برای فروش بیشتر جلو می رود و در بازار خرید و فروش رشد می کنند. در اواسط سال 2000 طرح داخلی پیشرفت کرد رنگ کاری، کاشی، سرامیک، جکوزی های نصب شده کنار استخر و فضایی برای برنزه شدن حالتی معمولی به خود گرفت. پیدایش وان از جنس فایبر گلاس برای پاسخ گویی به نیاز عمومی افراد بوده است که بتوانند در فضای پشتی منزل خود استفاده کنند. بسیار مشهود و واضح بود که در بین سال 2005 تا 2015 این مدل ها از 6% تا 17% در بازار فروش استخر های ساخته شده در زمین گسترش پیدا کرد. در یک دوره 10 ساله رشد سه برابر داشت و هنوز هم پیشرفت آن در بخش هایی از صنعت فروش استخرهای شنا ادامه دارد.

آیا سطح استخر های شنا ساخته شده در زمین بادوام تر شده است؟
استخر بتنی: جنس سنتی و قدیمی استخر های بتنی که از فضای داخلی گچی بوده، به پایان رسید. با این که جنس گچی آن تا مدت ها عوض نشد اما به عنوان مرحله پایانی استخر شناخته شده است. اگر به طور کامل و درست تعمیر شود حدودا تا 15 سال عمر خواهد کرد. این جنس طرح داخلی استخرها معایبی نیز دارد برای مثال بسیار گران هستند و محیطی که مستعد برای رشد باکتری و آلودگی را ایجاد می کند. به عنوان یک جایگزین برای کف استخرهای بتنی، پوشش دادن با سنگریزه روی کار آمد که بسیار گران است اما مدت ماندگاری بالایی دارد. این تکنولوژی عمدتا بعد از به پایان رسیدن مرحله گچ کاری می باشد و روی گچ لایه از سنگریزه قرار می گیرد.
استخر وینیلی: چون که مقررات دولتی در تولید سطوح وینیلی افزایش پیدا کرد ویژگی دوام و محکم بودن آن در سال 1980 کاهش چشمگیری داشت. در ابتدا جنس بسیار خوبی به نظر می آمد اما بعد از مدتی آن کیفیت بالا در گذشته را نداشت و هم اکنون این اجناس به طور میانگین بین 5 تا 9 سال عمر می کنند.
استخر فایبرگلاسی: سطح استخر های فایبرگلاسی از ماده ای شناخته شده و تزیینی ساخته شده است که بسیار نرم و راحت می باشد. در حقیقت بسیاری از این مدل استخر ها هنوز هم از آن جنس اصلی خود استفاده می کنند. تحقیقات دانشمندان در مورد جنس ساخته شده سطح استخر های فایبرگلاسی  نشان داده است که بسیار با دوام و نرم هستند که در دهه 1980 و 1990 بسیار مورد استقبال قرار گرفت. در اوایل سال 2000 سطح رنگ کاری شده آنها باعث جلوه ای زیبا به استخرها شد و نگاه دیگری به این جنس از نظر سطحی استاندارد بوجود آمد. صنعت استخر در سال 2001 تغییر کرد چون کهدر آن زمان حدودا بالای 1000 استخر فایبرگلاسی ساخته شده بود که حتی یک مورد از آن احتیاج به تعمیر و نگهداری سخت نداشت و برای مصرف کنند مشکل خاصی ایجاد نکرده بود. توسعه علم و پیشرفت آن ساختن سطوح تزیینی و رنگکاری شده را ممکن ساخته است.

کدام استخر ساخته شده داخل زمین برای شنا کردن بسیار لذت بخش می باشند؟
استخر بتونی: با این که سطح گچی استخر بتونی بسیار بادوام می باشد اما سطح آن در موقع تماس با بدن زیاد لذت بخش نیست و زمانی که سطح آن پر از سنگ ریزه باشد جنس آن را سخت تر می کند به همین دلیل مناسب برای شنا ی کودکان نمی باشد و بهتر است در موقع استفاده از پوششی برای پای خود استفاده کنند. بر طبق تجربه شخصی خود در گذشته در استخر های بتونی عمومی به مدت زیادی بازی می کردم که به آسیبی در ناحیه پا دچار شدم.
استخر وینیلی: سطوح استخرهای وینیلی غیر ساینده می باشد در واقع یک نمونه از آن در فضای پشتی منزل از همان اول سطحی مناسب را دارد. جنس پلاستیکی آن بسیار نرم و راحت است و پله هایی موجود در آن برای نشستن نیز مناسب می باشد.
استخر فایبرگلاسی: راجع به سطح این مدل استخر ها قبلا صحبت کردیم که بسیار نرم و راحت هستند و تجربه ای لذت بخش از شنا را برای شما بوجود می آورند.

آیا تعمیر و نگهداری استخرهای ساخته شده در زمین آسان می باشد؟
استخر بتونی: آیا مرحله پایانی استخر را به یاد دارید؟ تعمیر و نگهداری آن بسیار آسان می باشد سطح گچی آن بسیار مناسب نمی باشد چون که محل مناسبی برای رشد و توسعه انواع باکتری و آلودگیها است که بدترین دشمن شما در هنگام شنا کردن است. در نتیجه باید در آخر هر هفته سطح کالای خود را با فرچه مخصوص تمیز کنند تا عاری از هر گونه باکتری شود. اگر هم سطح آن از سنگریزه تشکیل شده باشد که سخت تر می باشد و بسیار مشکل است که آن را تعمیر یا نگهداری کنید. راجع به مواد اسیدی شستو شو دهنده چیزی شنیده اید؟ به طور معمول هر 3 الی 5 سال برای استخر های بتونی مورد استفاده قرار می گیرد و به طور کلی سطح آن را شست و شو می دهد و تمام باکتری ها را می کشد استفاده از این مواد سطح گچی آن را به حالت اولیه در می آورد اما این نکته را در نظر داشته باشید که برای استخرهای وینیلی و فایبرگلاسی مورد استفاده قرار نمی گیرد در ضمن میزان PH موجود در این مدل ها بالا است که متقابلا باعث افزایش PH موجود در آب هم می شود در نتیجه زمانی که از اسید برای پاکسازی استخر استفاده می کنید بعد از آن میزان PH موجود را چک کنید تا در حالت نرمال باشد زیرا درصد بالای PH  در آب موجب عملکرد غیرموثر کلر می شود و زمینه ای موثر را برای رشد باکتریها ایجاد می کند. آیا استخرهای بتونی مناسب نیستند؟ نه همه آنها اما با صرف هزینه برای آنها بسیار بادوام تر می مانند و بیشتر برای شما کارایی دارند.
استخر وینیلی: به نسبت محصولات بتونی بسیار راحت تر و آسان تر تعمیر می شوند در درجه وال به این دلیل که سطح سخت تری نسبت به استخرهای بتونی ندارند. اگر هم باکتری و آلودگی در آن ایجاد شود فقط بعضی از جاها در استخر وینیلی دچار آلودگی می شوند و بیشتر جاهایی که لایه های استخر به هم متصل می شوند که می تواند باکتری در آنجا پنهان باقی بماند همچنین به طور معمول استخرهای بزرگی هستند و به این معنی می باشد فضای بیشتر کار بیشتری را در پی دارد اما به طور کلی نسبت به استخرهای بتونی آسانتر تعمیر و نگهداری می شوند.
استخر فایبرگلاسی: زمانی که نحوه ی نگهداری و تعمیر دو نمونه استخر دیگر را می خوانیم، متوجه می شویم که استخر فایبرگلاسی در مقایسه با دو مدل قبلی بسیار راحت تر و آسانتر نگهداری می شود و نیاز کمتری به تعمیر دارند با اینکه نگهداری آنها مجانی نیست و مقدار مواد شیمیایی آب مانند دیگر استخرها باید چک شوند همچنین مشکلات حاد دیگری در مورد تجهیزات آن می تواند رخ بدهد. استخر فایبرگلاسی پول و زمان کمتری برای مراقبت می خواهند و دوباره به جنس سطح استخرها باز می گردیم که به دلیل جنس فوق العاده آن هیچ باکتری و آلودگی در آن رشد نمی کند و به طور کلی ضد باکتری است. کمترین میزان مواد شیمیایی ضدعفونی کننده را مصرف می کند پس فیلترینگ کمتری نیاز دارد و زمان کمتری نیز برای نگهداری احتیاج دارند. این دست است که احتیاجی سابیدن دیوار های آن با فرچه نیست همچنین PH موجود در آب افزایش پیدا نمی کند در نتیجه نیاز نیست مانند استخر بتونی با میزان PH موجود در آب درگیر شوید.

آیا استخرهای ساخته شده در زمین هزینه کمتری برای نگهداری احتیاج دارند؟
علاوه بر قیمت اسید برای شست و شوی استخرهای بتونی، در کل خدمات پاکسازی آن بسیار گران می باشد به دلیل تنوع است که هر مدل از آنها مسئولیت زیادی در مورد نگهداری نمی خواهد و این موضوع در مورد استخر های فایبرگلاسی  صدق نمی کند به طور معمول بسیاری از مصرف کنندگان، خودشان آن را تمیز می کنند.

آیا استخرهای ساخته شده در زمین راحت تر نصب می شوند؟
استخر بتونی: همانطور که در ابتدا گفته شد روند نصب استخرهای بتونی از سال 1950 به بعد زیاد تغییر نکرده است. میانگین زمان برای نصب حدودا از 3 تا 6 ماه می باشد در درجه اول برای نصب این مدل چند تن کارگر احتیاج دارد استخرهای بتونی بسیار جالب هستند اما به سرعت قابل نصب نمی باشند.
استخر وینیلی: روند نصب آن در طول این 30 سال مقدار کمی تغییر یافته است به دلیل اینکه نحوه نصب آن در مقایسه با محصولات بتونی بسیار ساده می باشد و زمان کمتری برای نصب احتیاج دارد. نصب آن نیز شامل: حفاری کردن زمین، گذاشتن دیواره های اولیه، ریختن بتون روی دیوارهای داخلی، پوشاندن کف آن با سیمان یا بتون و در نهایت وینیل آن را نصب می کنیم. باید این لایه ها را سفت و محکم در کنار هم کار بگذارید و سپس استخر را پر از آب کنید. حدودا 4 الی 8 هفته روند نصب آن به طول می انجامد.

استخر فایبر گلاس
استخر فایبرگلاسی: آیا روند نصب استخر فایبرگلاسی در طول سالها تکامل یافته است؟
در جواب باید بگوییم بله کاملا. در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که برای نصب آن زمین را حدودا 35 تا 45 سانتی متر بزرگتر از سایز خود استخر بکَنید تا بتوان دیواره های آن را به راحتی جاسازی کنیم سپس تجهیزات آن را وصل می کنیم و دورتا دور آن را با شن و ماسه پر کنید بعد آن را با آب پر کنید. بعد از این مرحله  زمان آن فرا رسیده است که محیط اطراف آن را درست کنید. روند کامل کردن پروژه  یک استخر فایبر گلاسی حدودا 3 تا 6 هفته طول می کشد.

کدام استخر بسیار مقرون به صرفه می باشد؟
هزینه نصب استخرهای ساخته شده در داخل زمین به طور نسبی در یک نرخ واحد قرار گرفته است. قیمت آن بسته به ناحیه ای که زندگی می کنید متغیر می باشد. مدل های بتونی در مقایسه با 2 نوع دیگر از قیمت بالایی برخوردار می باشند چون برای نصب آن نیاز به تجهیزات زیادی دارید و در مرتبه بعد از آن استخر های وینیلی قرار دارند چون از لحاظ شیوه نصب مانند بتونی هستند اما مرحله پایانی و جنس سطح آن متفاوت می باشد در آخر به استخر های فایبر گلاسی اشاره می کنیم که از قیمت پایین تری برخوردار می باشند پس در نتیجه با کیفیتی که از خود نشان داده است از قیمت مناسب تری برخوردار می باشد.

آیا استخرهای ساخته شده در زمین طرح های متفاوتی دارند؟
استخر بتونی: از نظر شکل و اندازه قابل انعطاف می باشند اگر احتیاج به محصولی دارید که از نظر عمق و پهنا بزرگ باشد یا اینکه در شکل مورد دلخواه شما ساخته شود بهترین گزینه استخر از جنس بتون است. با دیگر ویژگی های مورد نظر خود قابل نصب می باشد.
استخر وینیلی: این مدل مانند استخر بتونی شکل پذیری بالایی دارند اگرچه انجام دادن طرح های پیشنهادی در این استخرها موجب گرانتر شدن هزینه نصب می شود. 
استخر فایبرگلاسی: تنها عیبی که روی استخر فایبر گلاسی می توان گذاشت، محدودیت در تنوع شکل و سایز آن است چون که آن ها از قبل در یک شکل و اندازه متداول و رایج ساخته شده اند، قالب خاص خود را دارند که نمی توان آنها را باب میل خود اصلاح و درست کرد به همین دلیل انتخابی جایگزین برای هر کسی نمی تواند باشد. اگر بسیاری از افراد طرحی را پیدا کردند که  دلخواهشان باشد، میزان نگهداری کمتری داشته، بادوام و مزایای دیگری از نظر زیبایی سود ببرند تقریبا به سمت استخر از جنس فایبرگلاس کشیده می شوند.

آیا کیفیت ساخت استخر های ساخته شده در زمین پیشرفت کرده است؟
استخر بتونی: ماهیت این مدل محصول طوری می باشد که کاملا در محل مورد نظری که می خواهید ساخته می شود پایه دیوار آن از جنس فلز است که بتون روی آن قرار می گیرد و به استخری برای شنا مبدل می شود که بسیار سرگرم کننده و جالب است. چون که در هوای باز ساخته می شود بسیار سخت است که شرایط جوی را کنترل کرد و اصولا عواملی چون دما و میزان رطوبت در آن موثر است.
استخر وینیلی: چون که این مدل به طور بسته بندی شده می باشد و در محل مورد نظر قرار داده می شود شرایط و عوامل موثر جوی کمتر روی آن تاثیر می گذارند. در سالهای اخیر تولید این مدل استخرها پیشرفت قابل توجهی نسبت به قبل داشته است هیچ چیز بدتر از نصب مجدد یک استخر وینیلی نمی باشد که تنها به این دلیل که معیوب می باشد بنابراین این گونه پیشرفت ها مورد خوبی به شمار می آید.
استخر فایبر گلاسی: مزیت مهمی که این مدل ها دارند این می باشد که در برابر هر مدل شرایط جوی مقاوم است و دستخوش تغییر قرار نمی گیرد. به خوبی شرایط شرایط جوی را رد می کنند و به شما راحتی در مقابل هر نوع شرایط جوی ارائه می دهد در کل استخر های فایبرگلاسی با کیفیت های بالایی درست شده اند که بهترین فرایند ساخت را مدنظر دارند.

استخر های ساخته شده در داخل زمین چه ویژگی های دیگری از خود ارائه می دهند؟
استخر بتونی: در شکل ها و سایز دلخواهتان ساخته می شوند و این قابلیت را دارند که بر روی آنها فضایی برای آفتاب گرفتن ساخته شود که در فصل گرم سال بهترین گزینه می باشند.
استخر وینیلی: یکی از ویژگی های موثر این است که سطح رویی آن با لایه ای از وینیل ساخته شده است که بسیار نرم و راحت است و مورد استقبال اکثر مصرف کنندگان قرار گرفته با اینکه قیمت پایه آن گران است و نگهداری آن هزینه ای مانند استخر بتونی دارد اما بسیار جذاب می باشد.
استخر فایبرگلاسی: این مدل از هزینه کمی برخوردار می باشد و مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. تمامی ویژگی های موجود در یک استخر بتونی را در فایبر گلاسی قابل اجرا است. زیبا و ماندگار می باشد. هم اکنون می توانید ویژگی هایی دیگری مانند طراحی منحصر به فرد را به آن اضافه کنید.

آیا استخر ساخته شده داخل زمین تاثیر بسزایی در ارزش منزل شما دارد؟
اگر همیشه به این موضوع فکر می کنید که ساخت استخر می تواند چه ارزشی داشته باشد و چه مزایایی به منزل شما دارد، بهتر است به این نکته توجه کنید که در ابتدا شما سرمایه ای را برای خود پس انداز کرده اید که هم برای خود و خانواده تان بسیار مفید بوده است همچنین شرایطی را ایجاد کرده اید از هزینه های زیاد تعطیلات کاسته است. استخر بتونی وجود این مدل در منزل شما باعث افزایش ارزش و بهای آن شما می شود اما استخر وینیلی در نگاه خریداران منزلتان یک نقطه منفی به حساب می آید مخصوصا زمانی که به مدت 4 سال آن را مورد استفاده قرار بگیرند  در انتها به استخر های فایبرگلاسی اشاره می کنیم که ساخت آن در 15 سال اخیر رخ داده است روی هم رفته به عنوان محصولی  شناخته شده است که متعلق به فضای پشتی منزلتان می باشد و مانند استخر بتونی به آن نگاه می کنند.

آیا این سه نمونه از استخرها از نظر ساختاری مدرن هستند؟
استخر بتونی: علاوه بر اینکه از اسم آن مشخص است از بتون و سیمان ساخته شده که بر روی ساختاری از فلز و مواد سخت ریخته می شود اما در طول زمان روش نوینی در ساخت آن ایجاد شد که بتون و مواد سازنده آن را روی دیواره استخر می پاشند.
استخر وینیلی: از پلیمر و فلز درست شده است که روی آن ها در مرحله آخر لایه از وینیل قرار می گیرد ساختار آن در این سالهای اخیر زیاد مدرن و جدید نشده است بلکه همان موادی را بکار می گیرد که در 20 یا 30 سال پیش استفاده کرده است.
استخر فایبرگلاسی: هنوز تغییر خاصی در مواد سازنده آن اتفاق نیفتاده است و از مواد پایه ای خودش استفاده می کند تنها ماده ای به نام لمینت به بعضی از مدل های آن اضافه شده است و به تدریج نیز به قوی شدن ساختار استخر اضافه می کند.